Családbarát munkahely vagyunk
Cégünk budaörsi irodájában sok édesanya dolgozik, közülük heten részmunkaidőben.
Hisszük, hogy a szervezeti szinten érvényesülő, anyukák felé irányuló segítő és méltányos szemléletünk viszonzást nyer, a munkaerőpiacon pedig versenyelőnyt biztosít.
Az édesanyákat, ezáltal a családokat is támogató hozzáállásunkat nemrég egy sikeres auditot követően megszerzett Családbarát névjegy is visszaigazolta.
____________________________________________________
A Családbarát hely tanúsító névjegyről
A Családbarát Magyarország Központ a családok megerősítését, a magyar társadalom családbarát szemléletének elmélyítését ösztönző nonprofit közhasznú gazdasági társaság. A programba jelentkező munkahelyeket a családbarát szempontok szervezeten belüli megvalósulása szerint minősítik. A minősítés elnyerése a szervezet családbarát szempontok iránti elkötelezettségének hiteles bizonyítékául szolgál. Az elnyert tanúsítvánnyal jelentősen megnő a munkahelyek munkaerőt megtartó és vonzó képessége, a szolgáltatóhelyek esetében pedig nagymértékben hozzájárul az adott szolgáltatás piaci sikerességéhez.
____________________________________________________
Szalainé Fáncsi Éva kolleganőnk 2016 novembere óta dolgozik cégünknél részmunkaidőben. Évi a budaörsi irodánkban az elszámoláson végzi munkáját négyórában, rugalmas beosztásban. Férjével két fiúgyermeket nevelnek a 22. kerületben.
„Lassan hét éve, hogy a J.S. Logistics Kft.-nél dolgozom és ez a munkakör és munkarend már két gyerekemnél bizonyított, hiszen fiaim 9 és 4 évesek.”
Amikor Évi 2016-ban beállt hozzánk, még nem volt olyan elfogadott és gyakori az otthoni munkavégzés lehetősége. Ugyanakkor cégünk biztosította ezt a szabadságot Évi számára is, ami pozitívan hatott a munkakapcsolatra.
Ez mindkét fél hozzáállásán múlott: a cég részéről rugalmasan álltak hozzám és bíztak bennem. Én pedig bizonyítottam: a nekem kiadott munkát pontosan, precízen, időben elvégeztem.
A manapság gyakorta emlegetett munka-magánélet egyensúlyt Évi sikeresen megvalósítja, hiszen a hivatás, család és a háztartás mellett jut ideje magára is: legyen szó otthoni sportolásról vagy barátnőkkel való találkozásról. Mindezt úgy, hogy egyik nagyszülő sem tud segíteni a gyerekekkel kapcsolatban.
„A mi családunkban a munkamegosztás úgy fest, hogy a férjem Győrben dolgozik, így hétköznap szinte egyáltalán nem tudok rá számítani, rám marad a háztartás és a gyerekek körüli teendő. De ezzel a munkakörrel és beosztással gyakorlatilag minden óvodai és iskolai eseményen ott tudtam lenni az elmúlt években, megoldható volt számomra, hogy egy nyíltnapra eljussak vagy otthon maradjak, amikor a kisebbik gyerekem a bölcsődébe szoktatás alatt gyakorta beteg volt.”
Az otthonról dolgozók egyik legféltettebb kincse a tervezés, aminek következtében könnyen követhető a napirend, szemben egy irodai környezettel, ahol megannyi váratlan zavaró hatás boríthatja fel a programot. Ugyanakkor a home office kapcsán gyakran felmerül, hogy nehéz megtalálni az egyensúlyt az otthoni teendők és a munka között. Évinek erre is van bevált praktikája.
„Először igyekszem a tényleges munkával foglalkozni, – jó, a mosást én is elindítom reggel – jegyzi meg mosolyogva Évi, de azt az időt, amíg más a munkába járáshoz utazik, már tudom az otthoni dolgokra fordítani. Nálam megvan a fegyelem: nem törődőm addig az otthoni tennivalókkal, amíg dolgozom. Ha odahaza vannak a gyerekek is, ez nem annyira egyszerű, de már elég régóta tapasztalják ők is, hogy tudják, anya mikor dolgozik, így ők addig elfoglalják magukat és tudják jól: utána hamarabb az övék vagyok.”
További előnye a részmunkaidős foglalkoztatásnak, hogy a négyórás munkához ugyanannyi szabadnap jár, illetve a munkaviszony a nyugdíjba is beleszámít, ha a munkabér eléri a nyolcórás minimálbért.
Évi nagyon elégedett jelenlegi munkájával, így amikor bármilyen poszt megüresedik az irodában, a kerületi anyukás csoportban mindig ajánlja másoknak cégünket.