Skip to main content

Aki hosszú évek óta gépjárművezető, azzal szinte biztosan történt már váratlan esemény, akár egy komolyabb műszaki probléma vagy egy szimpla defekt formájában.

Talán nem túlzás azt állítani, hogy minden sofőrnek van olyan élménye, amikor ismeretlenek segítettek. Ez történt tavaly december 3-án Vagyon Tamás kollégánkkal is, amikor az A3-as autópályán Passau után a 113-as kijáró környékén a reggeli órákban defektet kapott.

Kollégánknak jelezték, hogy álljon félre, amit a legközelebbi autópálya parkolóban meg is tett, ahol kiderült, mi történt. Egy lengyel sofőrpáros állt meg a kamionunk mögött, akik azonnal biztosították kollégánkat, hogy nincs semmi gond, segítenek, nincs szükség mentésre, se várakozásra. Meg is oldották a defektet.

Aki ismeri Vagyon Tomi kollégánkat, az tudja, hogy alig 65 kilogrammot nyom, a kerékanyák rögzítéséhez, illetve oldásához pedig erő kell, így minden értelemben segítségre szorult – nem beszélve a speciális szerszámokról, ami a lengyel kollégáknál természetesen megvolt, így megcserélték a kerekeket és szakszerűen elkötötték a légrugót.

Ha ők nincsenek ott, nem tudom egyedül kicserélni. Mind emberileg mind kellő szerszámokkal is segítettek, én annyit tettem, hogy hívtam Gábort (Kovács Gábor gépjárműpark vezetőnk). ” – mesélte el történetét.

Természetesen, a mi sofőrünk sem volt hálátlan, fél hűtőjét kipakolta hálája jeleként a lengyel kollégáknak. A diós bejgli egész biztosan tovább erősítette a méltán közismert lengyel-magyar barátságot.

Visszaemlékezve a történetre, Tamás ugyanakkor egyfajta kölcsönösséget is felfedezett, hiszen korábban vele is előfordult hogy látott egy elakadást Vecsésen, ahol meg is állt és segített a kollégának, elvitte oda, ahová kérte.

Visszatérve a lengyelek segítésére, nem csak egy emberbaráti gesztusról kell írnunk, hanem természetesen az anyagi oldalról is. A lengyel kollégáknak köszönhetően a közel 2000 eurós mentési költség a töredékére csökkent cégünk részére.

A J.S. Logistics Kft.-nél minden gépjárműhöz 24 órás asszisztencia jár, így, ha kollégáink autója meghibásodik, telefonon hívnak neki segítséget.

Kovács Gábor, gépjárműpark vezető kollégánk hozzátette, hogy mivel nincsen pótkerék az autókon, defekt esetén, ha nincs nagy tömeg a pótkocsiban, az egyetlen dolog, amit a sofőr kollégák tenni tudnak, hogy a defektes kereket a bogi tengelyre átszerelik és így jönnek vissza a telephelyre vagy gurulnak el a gumis műhelyig. „Erre számos példa volt már, legutóbb éppen ismét Vagyon Tamás (a lenti képen jobbra) és Tóth László (a lenti képen balra) kollégánkkal történt az eset, akik rövid úton megoldották a problémát.”

 

Utólag szerettük volna az önzetlen lengyel kollégáknak mi is megköszönni a segítséget ezért nemrég Facebook-poszt keretében kerestük őket. A fehér Renault Magnumos kollégák nyomára jelen blogbejegyzésünk publikálásáig nem akadtunk, de még reménykedünk benne, hogy hamarosan előkerülnek és még egyszer kezet rázhatunk velük emberbaráti tettükért.